A projektindító előadás anyaga letölthető itt.
A VERKA-ban fontosnak tartjuk, hogy életközeli, személyes élményeken, kutatómunkán alapuló tudást szerezzetek a benneteket körülvevő világgal, társadalmi környezettel kapcsolatban. Ezért jött létre a VerKaland projekt.
A projekt legfontosabb feladata egy csapatként közösen felelősséget vállalni, elköteleződni és alkotni. A sikeres közös munkához a tudás önmagában kevés, ahhoz, hogy valódi csapatként együtt tudjatok működni, fontos
- a folyamatos információcsere, kommunikáció
- a felelősségvállalás, bizalom
- az egymásra figyelés (mindenki véleménye fontos!)
- felismerni és közösen megoldani a nehézségeket
- megkeresni az illetékes személyt és segítséget kérni, ha szükséges
A projekt célja, hogy iskolai keretek kívül is megtapasztaljátok, hogy mennyi mindenre képesek vagytok. Tudtok többek között
- önálló kutatómunkát végezni;
- együtt dolgozni;
- megismerni, felfedezni egy rendszer működését;
- idegeneket megszólítani;
- a szituációnak megfelelően viselkedni, beszélni;
- ppt-t, fotós dokumentációt készíteni;
- esszét írni;
- önreflexiót írni csoport szinten stb.
Az idei tanévben FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS köré csoportosított 10 téma közül választhattatok egyet, amelynek a megismerésére, feltérképezésére vállalkoztok az év során. A 10 témát az ENSZ által indított Világ legnagyobb tanórája projektben meghatározott globális célok közül választottuk.
Szegénység felszámolása
Egészség, jólét
Egyenlőtlenségek csökkentése
Tiszta víz és környezet
Tiszta, megfizethető energia
Gazdasági növekedés, tisztességes munka
Fenntartható városok, közösségek
Béke és igazság
Felelős fogyasztás és termelés
Éghajlatváltozás
.
A témákra jelentkezni 2018. október 24. 23 óráig az alábbi linken lehet: http://cirrus.ahm.hu:10788/SES/PROJEKTEK/ /Belépni az oktatási azonosítóval (a diákigazolványon szereplő számsor) és születési év megadásával tudtok./
Mindegyik területet egy kilencedikes és egy tizedikes csapat térképezi fel. A 9.-es csapatok feladata, hogy megvizsgálják a témájuk veresegyházi vonatkozását, a 10.-esek pedig országos vagy világviszonylatban foglalkoznak az általuk választott kérdésekkel. A munkában mentortanárok lesznek a segítségetekre, minden témával két tanár fog foglalkozni, akikhez bármikor fordulhattok kéréseitekkel, kérdéseitekkel.
A csapaton belül mindenkinek van saját feladatköre, így valóban csak közös erővel, összedolgozva tudjátok színvonalasan elvégezni a feladatotokat.
- projektfelelős: a munkafolyamatokat átlátja, irányítja, a csapat tagjainak együttműködéséért felel
- tudós: a témában szakértővé válik, tudásával támogatja a többieket
- riporter: interjút készít a kiválasztott interjúalanyokkal
- fotóriporter: dokumentálja az interjúkat, illetve a projektfolyamatot
- újságíró: esszében foglalja össze a kutatás folyamatát és eredményeit
- megjelenítő: bemutatja a projekt során készített produktumot közönség előtt
A választott feladat szakszerű elvégzéséhez szakmai segítséget fogtok kapni tanáraitoktól.
A folyamat végére az alábbi dokumentumokat kell elkészítenetek, ezekkel tudjátok bemutatni a kutatómunkátok folyamatát:
- Írott interjú(k)
- Esszé
- Alkotás (bármivel a munka során megszerzett tudásotokat, tapasztalataitokat szemléltetni tudjátok)
- Reflexió
A projekt menete, határidők:
Időpont | Alkalom célja | Feladatok |
2018. október 19. 1. óra |
Projektindító előadás | Projekt témáinak ismertetése, ráhangolódás
Online jelentkezés a témákra |
2018. október 26. | Projektindító nap | Csapatok véglegesítése, találkozás a mentorokkal, játékos csapatépítés,
szerepek kijelölése, szakértői tréningek, induló feladatok meghatározása |
2018. november 10. 1. óra |
Konzultációs alkalom vagy kutatás az iskolán kívül | Összegyűjtött információk feldolgozása az iskolában, vagy riportkészítés/kutatás külső helyszínen. Ha külső programot szerveztek erre a napra, azt november 8-ig írásban Mirtill tanárnőnek jelezzétek! |
2018. november 26. 1. óra |
Konzultációs alkalom | Egyeztetés a mentorral, irány kijelölése az egy hónap alatt gyűjtött információk alapján. |
2019. január 14. 6-7. óra |
Szakértői konzultáció | Elkészítendő dokumentumok: - interjú írott formában - a megjelenítés formájának meghatározása - az esszé vázlata - kísérő dokumentáció |
2019. február 18. | Nincs konzultáció | Véglegesített dokumentumok leadása |
2019. március 5. 7. óra |
Konzultációs alkalom | Leadandó dokumentumok:
· esszé végleges formában · megjelenítés vázlatosan kidolgozott állapotban |
2019. április 6. | Projektbemutató | A projekt bemutatása, nyílt előadás |
2019. április 12. | Projektzáró, reflexiós alkalom |
A projekt értékelése, lezárása |
Mindenkinek élménygazdag felkészülést és sok sikert kívánunk!
A 2017/18-as VerKaland 1. projekt beszámolója